Αγαπητοί μου φίλοι Η
κατάσταση που βιώνουμε σήμερα
όλοι μας στη Θεσσαλονίκη είναι
απερίγραπτη αν όχι τραγική. Χιλιάδες
άνθρωποι εγκλωβισμένοι παντού.
Στ' αυτοκίνητα , στα διαμερίσματα
, στους δρόμους , στις ιδέες!
Αν ζητήσουμε από ένα παιδί να μας περιγράψει με χρώματα την πόλη , θα μας πει ,'' γκρίζα τα σπίτια , η θάλασσα καφέ ,το Σέϊχ - Σου μαύρο , καμένο''. |
![]() |
Αν ένα ζεστό μεσημέρι κοιτάξουμε την πόλη από ψηλά θα αντικρίσουμε ένα δάσος από κεραίες να προβάλει μέσα από ένα πηχτό γκρίζο σύννεφο πού σκεπάζει αυτήν την απέραντη τσιμεντούπολη.

Το
πράσινο στη πόλη λιγοστό
και τα παιδιά να παίζουν κρυφτό
στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Άνθρωποι
νέοι ,άνεργοι να συνωστίζονται έξω
απ' τα γραφεία του Ο.Α.Ε.Δ , ηλικιωμένοι
να περιμένουν στα εξωτερικά ιατρεία
των νοσοκομείων και στα ιατρεία
του Ι.Κ.Α άνθρωποι ανήμποροι βιώνοντας
τη μοναξιά και την απομόνωση να
ελπίζουν στην EXPRES-SERVICE για ένα χέρι
κοινωνικής βοήθειας.
Ο
Θερμαϊκός επιμένει
να έχει χρώμα καφέ , αλλά ο βιολογικός
μας λένε λειτουργεί τέλεια.
Είκοσι χιλιόμετρα από 'δώ μια λίμνη
πρόσφατα πέθανε αλλά κανείς
αρμόδιος δεν συγκινήθηκε κι' ούτε
μας έδειξαν τον ένοχο.
Πεθαίνουν
και τα δένδρα στο Σέιχ-Σου από
μια άγνωστη ίωση λένε.
Βρώμικος
ο αέρας που αναπνέουμε ,το νερό
που πίνουμε τα τρόφιμα γεμάτα φυτοφάρμακα
, ορμόνες και μεταλλάξεις.
Κι εμείς μακάριοι ,
ανυποψίαστοι , αδρανείς ,
αποστασιοποιημένοι θεατές , ζούμε
αυτούς τούς καθημερινούς θανάτους
, χωρίς να συνειδητοποιούμε πως κάποιοι
έφτιαξαν μια πόλη βασισμένοι σ'
ένα μοντέλο άναρχου γιγαντισμού
, μια πόλη απρόσωπη , αφιλόξενη ,χωρίς
σεβασμό στον άνθρωπο , τον πολιτισμό
και τις παραδόσεις της.
Για 23 αιώνες αυτή
η πόλη ήταν πρωταγωνιστής της Ιστορίας
σε τούτο το γεωγραφικό χώρο και
σήμερα είναι φτωχός συγγενής του
Αθηνοκεντρικού κράτους , πρώτη πόλη
σε ατμοσφαιρική ρύπανση , με τεράστιο
κυκλοφοριακό πρόβλημα , με το μικρότερο
αναλογικά δείκτη πρασίνου απ' όλες
τις ευρωπαϊκές πόλεις , πρώτη στην
ανεργία.

Ωστόσο οι
υπερφίαλοι αλλά εύηχοι μεγαλοϊδεατισμοί
για το μέλλον της πόλης μας δε
σταματούν να μας χαϊδεύουν τ' αυτιά.
Σκεπάστηκε
άδοξα η τρύπα του μετρό FM100,
αλλά εξακολουθούν να μας τάζουν μετρό
,υποθαλάσσιες αρτηρίες ,
περιφερειακούς σιδηροδρόμους parking
, κόμβους και άλλα πολλά .Όμως εξαντλούνται
σε έργα βιτρίνας και φθηνού εντυπωσιασμού.
Αυτή είναι η
πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα
στην πόλη μας. Την αντιληφθήκαμε
όλοι μας κι εσείς κι εμείς που
απαρτίζουμε αυτή Δημοτική Κίνηση
και λέμε ότι δεν υπάρχουν πια
περιθώρια ανοχής.
Θα προσπαθήσουμε
ν' ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση.
Υπάρχει ακόμα χρόνος. Όμως για να πετύχουμε χρειάζεται μια προϋπόθεση:
ΕΣΕΙΣ!
-Εσείς
που θα μας στηρίξετε!
-Εσείς
που θα μας βοηθήσετε!
-Εσείς
που θα ενεργοποιηθείτε μαζί μας!
-Εσείς
που θα στρατευθείτε στις ιδέες
της οικολογίας και της προόδου.

'Αλλωστε
το όνομα της Κίνησής μας είναι
''ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΩΝ
ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ'' ,
γιατί πιστεύουμε ότι μόνο η
ενεργή συμμετοχή η δική σας , η δική
μας όλων μας μπορεί ν'
αντισταθεί σ' εκείνους που καθορίζουν
το μέλλον μας ερήμην μας.
Έχοντας
επικεφαλής τον καθηγητή Ιατρικής
του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσ/νίκης
και χρόνια αγωνιστή στους κοινωνικούς
και πολιτικούς αγώνες Τάσο Κουράκη
ενσωματώσαμε στις θέσεις και στις
ιδέες μας ,τις οικολογικές ευαισθησίες
όλων μας ,μαθαίνοντας από την πείρα
και τους Αγώνες του Παγκόσμιου Οικολογικού
Κινήματος. Άνθρωποι ίσως ρομαντικοί
, όμως πεπεισμένοι ότι η πόλη μας
μπορεί και πρέπει ν΄ αλλάξει.
ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ;
Προτείνουμε
μια πόλη με ποιοτικά χαρακτηριστικά
, με σεβασμό στον άνθρωπο , στο φυσικό
περιβάλλον και στην πολιτιστική
μας κληρονομιά.
Μια
εξέλιξη της πόλης με κοινωνική
συνοχή κι αλληλεγγύη μια πόλη σύγχρονη
, ευρωπαϊκή που να λειτουργήσει
ως οικονομικό , διοικητικό ,
εκπαιδευτικό και πολιτιστικό κέντρο
,πεδίο ειρήνης , γνώσεων και πολιτισμού
Προτείνουμε
μια Δημοτική Αρχή που να έχει
λόγο για την καθημερινή ζωή των
πολιτών και να παρεμβαίνει καθοριστικά
στους παράγοντες που διαμορφώνουν
την ποιότητα ζωής μας την
καλή
σωματική και ψυχική μας υγεία.
Έχοντας
μια άλλη φιλοσοφία και αντίληψη
για τα προβλήματα που
ταλανίζουν
καθημερινά τη ζωή του πολίτη ,
επεξεργαστήκαμε επιστημονικά θέσεις
και προγράμματα και προτείνουμε
πολιτικές λύσεις και ιδέες ,
οραματιζόμενοι μια πόλη διαφορετική
απ’ αυτή που έχουμε σήμερα. Προτάσεις
που ίσως έρχονται σε σύγκρουση
με την κατεστημένη λογική και σε
αντιπαράθεση με κατεστημένα συμφέροντα.
Και
βέβαια οι φωταγωγημένες πλατείες
με τις κακόγουστες φιέστες των glamour
«καλλιτεχνών» πέρα από το
οικονομικό κόστος, είναι μια
πρόκληση στην αισθητική μας, στον
πολιτισμό μας, στη νοημοσύνη μας,
προσβολή στην πολιτιστική παράδοση
της πόλης μας.
Όμως
πέρα από τα μεγάλα προβλήματα αυτής
της πόλης υπάρχουν και τα μικρά,
ασήμαντα αλλά βασανιστικά ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ
που δηλητηριάζουν τις σχέσεις
συμπολιτών και συγκατοίκων και
οδηγούν στην αποξένωση και στον
ατομικισμό.
Κάποτε
οι δρόμοι ήταν γειτονιές και οι
άνθρωποι γείτονες. Σήμερα, όπως
είπε ο Αντώνης Σαμαράκης « Ποτέ οι
στέγες των ανθρώπων δεν ήταν τόσο
κοντά και οι ψυχές τους τόσο μακριά.»
Ένας
κάδος σκουπιδιών, μια θέση πάρκινγκ,
τα σκουπίδια στον ακάλυπτο, οι κάθε
είδους θόρυβοι γίνονται αιτία
προστριβών και συγκρούσεων που
αποθαρρύνουν τη ζεστασιά, την
ανθρώπινη επαφή και συνεργασία.
Όμως
φανταστείτε να υπήρχε ένα δημοτικό
όργανο σε επίπεδο γειτονιάς που θα
μαζευόμασταν όλοι να συζητήσουμε
και να δώσουμε λύσεις σ’ αυτά τα
ασήμαντα φαινομενικά προβλήματα
της γειτονιάς ή της πολυκατοικίας
μας αλλά τόσο καθοριστικά για τη
νοοτροπία και τον ψυχισμό μας.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΑ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΑΡΧΗ ΠΟΥ ΝΑ:
-Εμπνέει,
να ενεργοποιεί, να καθοδηγεί τους
κατοίκους της πόλης σε αγώνες και
πρωτοβουλίες για να αλλάξουν την
πορεία της Θεσσαλονίκης μας.
-Ένα
δήμαρχο με κοινωνικές, οικολογικές,
ανθρώπινες ευαισθησίες που θα
περιδιαβαίνει τις γειτονιές, θα
αφουγκράζεται τον πολίτη και θα
παλεύει μαζί του για τα μικρά και
μεγάλα προβλήματα μας.
-Προτείνουμε
ένα δήμαρχο διαφορετικό που να
αντιστέκεται, να διεκδικεί και να
καταγγέλλει την Κεντρική Εξουσία.
-Ένα
Δήμαρχο ειρηνιστή, κοινωνικό
αγωνιστή, επιστημονικά
καταρτισμένο στα προβλήματα της
πόλης.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΚΟΥΡΑΚΗ!

Η Δημοτική
μας Κίνηση έχει Όραμα θα έχει και
ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Πέρα από την
εκλογική μάχη θέλουμε τη ΔΙΚΗ ΣΑΣ
ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ και μετά τις
εκλογές στους αγώνες που θα κάνουμε
για την πόλη μας.
Θέλουμε να δημιουργήσουμε
εκείνες τις δομές που θα επιτρέπουν
τη συνεχή ενεργοποίηση , τη δική
μας αλλά και τη δική σας ,μέσα
και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αγαπητοί φίλοι
Η
παρουσία όλων σας απόψε είναι τιμή
για μένα.
Στα
πρόσωπά σας βλέπω ζεστασιά και
ευαισθησία, πράγμα που με συγκινεί
και με ενδυναμώνει στην απόφασή μου
να ασχοληθώ με τα κοινά.
Όλοι
μαζί λοιπόν, ας περπατήσουμε αυτές
τις ιδέες σε κάθε γωνιά της πόλης
μας.
Μέσα από την
καρδιά μου
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Designed and developed by Homo Ecumenicus Η μουσική υπόκρουση σ' αυτή τη σελίδα είναι μια midi version του τραγουδιού του Ιωαννίδη Νικόλαου A fading world από το δίσκο Be a master of your fate! |