ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ
(editorial
review)
.
Συνδυασμός ελληνικών κρουστών (νταούλι, τουμπερλέκι) με ροκ ντραμς σε ρυθμό 7/8, και τελείως πρωτότυπη χρήση της ηλεκτρικής κιθάρας που φτάνει μέχρι να βγάζει ήχους ζουρνάδων ή παρόμοιων οργάνων. Ένα καθαρά πολιτικό τραγούδι όπου ο δημιουργός του απορεί με το μέγεθος της ανεκτικότητας (ή της αφασίας) του μέσου πολίτη που δεν αντιδρά στη συνεχή καταπίεση και καταλήστευσή του μέσα από ένα ξεπερασμένο πολιτικό σύστημα που τον υποχρεώνει να πληρώνει συνεχώς, χωρίς να παίρνει τίποτα σε αντάλλαγμα (Aren’t you fed up always giving, taking nothing in return? Letting schemers, parasites ever sucking in your blood;) Επισημαίνει την ανάγκη να συνειδητοποιήσει ο καθένας τη δύναμη που έχει σαν άτομο και να προσπαθήσει να απαλλαγεί από τα δεσμά με τα οποία τον έχουν σφιχτοδέσει όσοι παρασιτούν εις βάρος του (Try to get your hands untied! You have power!), να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών (Do now what the time wants!) και πολεμώντας τη δύναμη της αδράνειας, να ξεκολλήσει από ότι έχει συνηθίσει μέχρι τώρα και να κοιτάξει μπροστά. (Look ahead, not behind; no more sticking to the past Fight custom! Change your life! Don’t be lazy to adjust!) Ένα τσιφτετέλι εξευγενισμένο και ελληνοπρεπές που κουβαλάει το μεράκι της Ανατολής και τη λεπτότητα της Δύσης. Εκπληκτικός στίχος και κιθαριστική δεξιοτεχνία. Εδώ η κιθάρα μετατρέπεται στα χέρια του σε λαούτο, μπουζούκι, ακόμα και μπαγλαμά. Δεν είναι έθνικ, δεν χρησιμοποιεί παραδοσιακά όργανα. Όλοι οι ήχοι βγαίνουν απ' την δωδεκάχορδη κιθάρα. Θέμα του η αναζήτηση ιδανικών σ’ έναν κόσμο που δυναστεύεται από τα παράσιτα και κυριαρχείται από τις αξίες τους. (Small ideas in big package, loud talks from empty minds, all appearances deceiving, strive to see through walls of lies.) Αξίες που εκφράζονται μέσα από τα φτηνά κατασκευάσματα των media και κάνουν τον υγιή και νοήμονα άνθρωπο να αισθάνεται απέραντη μοναξιά και απόγνωση για το μέλλον αυτού του κόσμου. (Holy men behaving badly, heroes, idols all gone, all the media creations not enough to turn me on.) Εδώ,
βυζαντινές φωνητικές κλίμακες
δένονται με κλασικό βιολί και
ηλεκτρονικούς ήχους και δίνουν
ένα μοναδικό αποτέλεσμα που
παρόμοιο δεν έχουμε δει στη
διεθνή μουσική σκηνή. Κλασική μουσική; Ροκ; Ποπ; Λίγο απ’ όλα; Δύσκολο να του βάλεις ταμπέλα. Θέμα του η παθητικότητα του μέσου ανθρώπου, που είναι διαρκώς θύμα κάποιας εξουσιαστικής προπαγάνδας και που έχει εγκατασταθεί στο DNA του η πεποίθηση ότι δεν μπορεί να αποφασίζει ο ίδιος για τον εαυτό του και φυσικά δεν μπορεί ούτε καν να διανοηθεί ότι μπορεί να ελευθερωθεί από τα δεσμά των διαφόρων κατεστημένων εξουσιαστικών δομών (Thought you were unable to know what's right and wrong; so let decisions be made for you, plotted behind closed doors. Trusted property and life with those who mastered lying. Who are always doing the unjust and always justifying…) που εξοργίζεται όταν συνειδητοποιεί ότι είναι διαρκώς αντικείμενο εκμετάλλευσης αλλά δεν ξέρει πού να κατευθύνει την οργή του και πέφτει στην απάθεια. (Now you're angry; you declare, you'll no more endure; where your anger to direct, really not being sure.) Η πρόταση εδώ δεν είναι η επανάσταση και οι όποιου είδους μαζικοί αγώνες. Μόνο να συνειδητοποιήσει κανείς τη δύναμη που έχει σαν άτομο και τη μεγάλη σημασία που έχουν οι προσωπικές του επιλογές στη διαμόρφωση της καθημερινής κοινωνικής πραγματικότητας και να αποκτήσει τη βούληση για αλλαγή. (Needn't shout, needn't take to the streets; hold your mind still! this rebellion is bloodshed free; all it takes is will) Ένα θαυμάσιο μείγμα κλασσικής μουσικής, ροκ και τζαζ όπου η δωδεκάχορδη ακουστική κιθάρα δένεται με την ηλεκτρική και το πιάνο και όλα μαζί ισορροπούν κάτω από τον ήχο μιας ήρεμης, διακριτικής φωνής δίνοντας ένα αποτέλεσμα αιθέριο και γήινο μαζί, πρωτότυπο και συγχρόνως οικείο. Το θέμα του είναι οικολογικό. Εδώ ο δημιουργός επισημαίνει τον καταστρεπτικό ρόλο στο οικολογικό σύστημα του πλανήτη των διαφόρων θρησκευτικών και ιδεολογικών συστημάτων που κρατούν τον άνθρωπο δέσμιο σε τρόπους ζωής συνυφασμένους με την σπατάλη και την καταστροφή πολύτιμων ζωτικών πόρων . (So you’ve been told: "Increase in numbers, fill the earth" And so you did. You filled it, subdued it, flooded with waste. So you’ve been told: ''Rule over the creatures that move on the ground'' Now, are you satisfied? You ruled it, you swept it, you are almost left alone.) Στο τέλος κλείνει με την προειδοποίηση (Beware your precious friends, the Cheap and the Rubbish, waiting there patiently your grave to establish.)Γνήσια
ροκ αίσθηση παρά την ιδιόρυθμη
εισαγωγή με την παρουσία του
πιάνου που παραπέμπει ίσως
κάπου αλλού. Εμπνευσμένη
σύνθεση, κιθαριστική
δεξιοτεχνία, απουσία
οποιουδήποτε είδους κλισέ
μουσικού ή στιχουργικού. Ένα
έργο τέχνης στο οποίο με
εκπληκτικό τρόπο ισορροπούν
λυρισμός και ενέργεια, γλυκιές
μελωδίες και παραμορφωμένες
κιθάρες, αγγελικές φωνές και
ροκ κραυγές , ώριμος στοχασμός
και νεανική ζωντάνια. Ένα έργο καθαρά κλασσικής έμπνευσης, με κλασσική ενορχήστρωση που στηρίζεται όμως συνθετικά στην ηλεκτρική κιθάρα, η οποία διατρέχει μελωδικά όλο το τραγούδι. Πρωτότυπη γλυκιά μελωδία, δεξιοτεχνικά παιγμένη, και αιθέρια φωνητικά που δημιουργούν μια ονειρική ατμόσφαιρα. Σ' αυτό το τραγούδι ο δημιουργός εξυμνεί το πρότυπο του ανθρώπου που έχει όραμα, του ιδεολόγου, του διανοούμενου καλλιτέχνη, του πολίτη του κόσμου. (Dreams are born from his music, worlds fall from his songs. He is walking his own path, with melodies, rhymes. Βarriers to break, bridges to make. A life spent in searching, a soul meant to dream visions of a world sane and free.) Ροκ μπαλλάντα με κυρίαρχο το λυρικό στοιχείο, την έκφραση του προσωπικού συναισθήματος, πράγμα που γενικά απουσιάζει απο τη δουλειά του, με εξαίρεση το τραγούδι My life a race που έχει παρόμοιο θέμα καθώς και το instrumental Pain. Εκφράζει την κούραση του σημερινού ανθρώπου που πηγάζει από την αδυναμία του να έχει κάποιον έλεγχο της ζωής του. Φωνή απαλή, αισθαντική, χωρίς καμιά προσπάθεια επίδειξης φωνητικής δεξιότητας. Ηλεκτρική κιθάρα και ακουστικά βιολιά σαν background. Ατμόσφαιρα ονειρική, ζεστή, μελαγχολική. Ωστόσο το τραγούδι κλείνει με μια αισιόδοξη επωδό, μια επίδειξη αποφασιστικότητας για αλλαγή στάσης απέναντι στη ζωή. ( I’ ll sit back and I’ll watch no more my life being in play. In this age of anxiety serenity I’ll gain.)Σόλο instrumental με 12χορδη κλασική κιθάρα, όπου είναι εμφανής η κλασική μουσική παιδεία του συνθέτη. Η σύνθεση αυτή γράφτηκε αρχικά για πιάνο με το οποίο μπορούσε ευκολότερα να εκφρασθεί η μελαγχολική και νοσταλγική διάθεση για κάτι που χάνεται και στη συγκεκριμένη περίπτωση για έναν κόσμο που σβήνει σιγά σιγά. Ωστόσο για έναν κιθαρίστα δεν μπορούσε παρά να αποτελεί πρόκληση το να αποδώσει αυτήν την ατμόσφαιρα χρησιμοποιώντας την κιθάρα. Το αποτέλεσμα δικαιώνει με το παραπάνω την επιλογή αυτή.My life a race
Κλασικότροπη
σύνθεση με ηλεκτρική κιθάρα
και τσέλο που αποπνέει
μελαγχολία αλλά και κούραση
για τον καθημερινό αγώνα της
ζωής που φαίνεται να μην έχει
νόημα. Κι εδώ όμως έχουμε την
ίδια αισιόδοξη επωδό όπως στο Wish
I could change it all. Ένα instrumental ηλεκτρικής κιθάρας τελείως διαφορετικό απ’ ότι έχουμε δει ως τώρα που ξαφνιάζει σαν σύλληψη αλλά και σαν εκτέλεση. Ουσιαστικά πρόκειται για κλασική μουσική παιγμένη με παραμορφωμένη ηλεκτρική κιθάρα, που είναι όμως γλυκιά και μελωδική και δίνει την απόλυτη έκφραση του πόνου που όλοι έχουμε βιώσει κάποια στιγμή στη ζωή μας.Λεπτή ειρωνία και ψυχανάλυση (Close your eyes and listen to this dreamlike music! Glide to sleep! Feel your body lifted, a feather. A warm stream of pleasure is running you through.) Ένα απαλό νανούρισμα που λειτουργεί σαν ηρεμιστικό που βοηθάει τον ταραγμένο άνθρωπο, να ξεχάσει για λίγο τις ανασφάλειες και την άχαρη ζωή του και να φαντασθεί τον εαυτό του ωραίο, έξυπνο κι επιτυχημένο, αξιαγάπητο και δημοφιλή (Sleep! You are so pretty, so clever, so happy! Sorrow and pain cannot reach you. Everybody loves you, respects you, adores you. Everyone likes to be with you...) Η ενορχήστρωση με κλασσική κιθάρα και βιολί δίνει την αίσθηση του ακαθόριστα οικείου και κάπως παλιομοδίτικου που δεν μπορείς όμως να το κατατάξεις σε κάποια κατηγορία, ούτε να εντοπίσεις ακριβώς τις επιρροές του.
|
© Copyright 1999-present: Homo Ecumenicus | All Rights Reserved.
Reproduction or use in any manner of editorial, pictorial, audio-visual, or other content from this site is prohibited without express written permission from Homo Ecumenicus. To obtain a license for commercial use of files on this site (audio files, mid files, texts, essays, articles, video clips, animations etc.) send email to